Coraz większe znaczenie produkcji free to play - raport na temat rynku MMO w 2011 roku

Firma NewZoo, która zajmuje się badaniem rynku gier, opublikowała najnowszy raport dotyczący popularności produkcji MMO opracowany na podstawie danych z 13 państw.

Wynika z niego, że szacunkowo w 2011 roku w porównaniu z zeszłym rokiem w znacznym stopniu wzrosną dochody generowane przez produkcje MMO wykorzystujące model free to play.

Darmową wersję raportu możecie pobrać tutaj. Z zaprezentowanych danych wynika, że w tym roku w Stanach Zjednoczonych gracze wydadzą na produkcje opierające się na mikrotransakcjach około 1,2 miliarda dolarów, co stanowi 47 procent dochodów z wszystkich tytułów z gatunku MMO. Dla porównania w 2010 roku ten udział wynosił 39 procent. W przypadku pozostałych państw produkcje F2P uszczkną jeszcze większy kawałek tortu, gdyż przykładowo w Europie zagarną 53 procent rynku MMO.

Zgodnie z przypuszczeniami, wśród graczy największą popularnością cieszą się tytuły przeglądarkowe – korzysta z nich, w zależności od analizowanego państwa, około 80-90 procent miłośników produkcji MMO. Niewiele ponad połowa badanych osób spędza czas przy grach opartych na osobnym kliencie.

Jak w każdym raporcie tego typu, nie mogło zabraknąć danych demograficznych. Wynika z nich, że w Europie blisko 80 procent graczy lubiących tytuły MMO ma poniżej 35 lat, a blisko 3/4 z nich to mężczyźni. Pod względem udziału kobiet znacznie lepiej prezentuje się tendencja na pozostałych obszarach, z państwami wschodzącymi (Brazylia, Meksyk, Rosja) na czele – 39 procent.

Wśród najszybciej rozwijających się produkcji sieciowych w Stanach Zjednoczonych przoduje League of Legends, w Europie World of Tanks, a w Ameryce Łacińskiej Shaiya. W Chinach i Korei Południowej pod względem gatunkowym dominują tytuły RPG oraz gry akcji/przygodowe, a preferowane stylistyki to realizm oraz science-fiction.

Źródło:
"DogGhost" - GRY-OnLine


Klemens
2011-11-10 19:34:24